Na hoeveel aanmaningen schakel je het best een incassobureau in?
Een onbetaalde factuur leidt meestal tot een aanmaning. Hiermee herinner je de debiteur aan zijn of haar schuld en geef je een nieuwe betalingstermijn. Toch krijgen aanmaningen niet altijd een reactie. Dan is het tijd om een incassobureau in te schakelen.
Over het algemeen sturen ondernemers zelf een eerste aanmaning naar een debiteur die niet betaalt. Daarnaast kan je belangrijke klanten ook telefonische op de hoogte brengen van een openstaande factuur.
De ervaring leert ons dat je best zelf niet eindeloos aanmaningen blijft sturen. Na een eerste onbeantwoorde aanmaning schakel je beter de diensten van een incassobureau in. Wij zullen dan het incassoproces opstarten. Indien nodig sturen we aanmaningen of gaan we persoonlijk langs bij de debiteur in kwestie. Wanneer deze maatregelen geen effect hebben, doen we er alles aan om over te gaan tot beslagname.
Onbetaalde facturen? Schuldenaar in Nederland is het incassobureau voor jou
Bij Schuldenaar in Nederland zorgen wij ervoor dat je het geld krijgt waar je recht op hebt. Onze organisatie zet het belang van onze opdrachtgevers altijd op de eerste plaats. Je kan bij ons terecht voor juridisch advies, incasso en gerechtsdeurwaardersdiensten.
Maak nu een afspraak