De effectiviteit van een onderbouwde aanmaning



Aan ondernemen is altijd risico verbonden. Er zullen altijd klanten zijn die veel te laat of niet betalen. Wat kan je als ondernemer daar aan doen?

Een goede aanmaningsbrief

Een goede aanmaningsbrief kan wonderen doen, zeker als je niet te lang wacht om er een te versturen. Maak in enkele woorden duidelijk dat de factuur onbetaald is en dat je een betaling verwacht. Laat de klant ook zeker weten over welke factuur het gaat en wat het totale openstaande bedrag is. 

Vermeld nooit dat het om een eerste appel gaat. Dan wek je de indruk dat extra uitstel mogelijk is, geef de klant daarom direct een uiterste betalingsdatum. Als je de klant eerst nog telefonisch contacteert, wordt de kans op betaling groter. 

Een factuur die onbetaald blijft, heeft gevolgen voor de klant. Geef aan dat je liever geen verdere stappen onderneemt, maar dat je niet zal twijfelen om dat toch te doen wanneer de klant de deadline niet respecteert.

Schakel een incassobureau in

Blijft de factuur van een Nederlandse klant onbetaald? Tijd om ons in te schakelen. Schuldenaar in Nederland heeft ruime ervaring met betalingen afdwingen van Nederlandse debiteurs. Van aanmaningen sturen tot beslaglegging: wij helpen je verder met het hele incassotraject.

MAAK NU EEN AFSPRAAK

Recente Posts

Blijf op de hoogte van tips en advies met onze nieuwsbrief

In de Kijker

Blijf op de hoogte van tips en advies met onze nieuwsbrief

In de kijker

Contactformulier